Dotazy a řešení problémů

Vzhledem k tomu, že se na nás obrací uživatelé stále častěji se stejnými nebo podobnými dotazy, připravili jsme pro Vás odpovědi na nejčastější z nich.

Proč nefunguje blokování hovorů na všech Android telefonech?

Důvod je ten, že operační systém Android sám o sobě nepodporuje blokování hovorů, není tudíž možné zavést tuto funkci skrze veřejné rozhraní pro programování aplikací (API). K fungování je namísto toho třeba použít privátní rozhraní pro programování aplikací s menším „hackingem“. Naneštěstí stejně jako s většinou nesystémových řešení nefunguje tento způsob na všechny typy telefonů. Může se také stát, že blokování bude fungovat pouze s menšími omezeními, příkladem může být krátké zazvonění telefonu předtím, než je hovor zablokován, což je způsobeno hardwarovým a softwarovým nastavením daného telefonu.

Stručně řečeno je to něco, s čím bohužel nemůžeme nic udělat – i kdybychom moc rádi. Pokud patříte mezi uživatele s těmito problémy, stále není třeba mazat z telefonu naši aplikaci. Aplikace Vám může i tak (pokud si to v aplikaci nastavíte) zobrazit upozornění pro příchozí hovor od čísla z černé listiny, takže se budete schopni sami rozhodnout, jestli hovor přijmout. 😉

Pokud by stále přetrvávaly problémy, obraťte se na nás prosím na [email protected]

Nefunguje Vám naše aplikace na telefonu Huawei?

Telefony Huawei obsahují modifikaci Androidu a vlastní uživatelské rozhraní EMUI. Jedním ze specifik telefonů Huawei je vestavěný optimalizační nástroj, který zabraňuje běhu aplikací na pozadí z důvodu šetření baterie. Pokud je naše aplikace přerušena touto cestou, systém ji znovu nenastartuje a aplikace vás nemůže chránit proti nechtěným hovorům. Abyste udrželi ochranu stále v chodu, musíte přidat naši aplikaci mezi tzv. chráněné aplikace. K seznamu chráněných aplikací se můžete dostat přes:

Nastavení » Chráněné aplikace nebo Správce zařízení » Nastavení » Chráněné aplikace

Po tomto nastavení by mělo vše fungovat, tak jak má.

Pokud by stále přetrvávaly problémy, obraťte se na nás prosím na [email protected]

Nefunguje Vám naše aplikace na telefonu Honor?

Telefony Honor obsahují, podobně jako Huawei, modifikaci Androidu a vlastní uživatelské rozhraní EMUI. Jedním ze specifik telefonů Honor je vestavěný optimalizační nástroj, který zabraňuje běhu aplikací na pozadí z důvodu šetření baterie. Pokud je naše aplikace přerušena touto cestou, systém ji znovu nenastartuje a aplikace vás nemůže chránit proti nechtěným hovorům. Abyste udrželi ochranu stále v chodu, musíte přidat naši aplikaci mezi tzv. chráněné aplikace. K seznamu chráněných aplikací se můžete dostat přes:

Nastavení » Pokročilé nastavení » Správce baterie » Chráněné aplikace

Po tomto nastavení by mělo vše fungovat, tak jak má.

Pokud by stále přetrvávaly problémy, obraťte se na nás prosím na [email protected]

Nefunguje aplikace na jiném telefonu neý Huawei nebo Honor?

Pokud Vám naše aplikace správně neblokuje blokované hovory, může se jednat o jednu z příčin níže. Mějte však na paměti, že příčiny se mohou lišit podle jednotlivých typů chytrých telefonů (značek), jednotlivých aplikací nainstalovaných na přístroji a verzi operačního systému.

Odlišnosti v operačním systému

Android se skládá z mnoha odlišných zdrojů a open-source částí, které by měly být používány ve stejný čas u všech nainstalovaných aplikací. Aby to takto fungovalo, má v sobě Android systém aplikačních oprávnění přiřazených ke každé aplikaci. Naše aplikace potřebuje, aby některé z nich fungovaly správně, tj.:

  • musí být schopny zachytit příchozí hovory (aby byla schopna je zablokovat když bude potřeba),
  • potřebuje pročítat vaše telefonní kontakty (aby byla zjistila, která čísla jsou pro vás užitečná), atd.
Kvůli tomu si, prosíme, vždy přečtěte instalační instrukce a sadu oprávnění, na které se tážeme během instalace – a povolte je. Povolení (systém privilegií) může být zaškrtnut pro každou nainstalovanou aplikaci – jděte do Nastavení systému – Aplikace – zvolte a klikněte na aplikaci Nevolejte.cz a sjeďte dolů na část Oprávnění (tento přístup SE BUDE LIŠIT v závislosti na verzi vašeho operačního systému a značky telefonu, ale základ by měl být stejný).
  • pro Android 5.x uvidíte pouze seznam oprávnění (při kliknutí na kteroukoli z nich se objeví vysvětlivka).
  • pro Android 6.x můžete nastavit (odebrat/schválit) oprávnění.
Pokud nemůžete provést změnu oprávnění na vašem telefonu, odinstalujte a nainstalujte aplikaci znovu a potvrďte sadu oprávnění během instalace.

Někdy se také může stát, že poruchu způsobí ostatní aplikace nainstalované v chytrém telefonu (mohou to být i aplikace, které máte předinstalované od výrobce telefonu), a to kvůli kolizi v systémových zdrojích. Pokud naše aplikace nebyla schopna spravovat některé hovory, může být tohle jedna z příčin. Řešením je pokusit se vyčistit si svůj chytrý telefon (obecně je restart vašeho telefonu doporučený jednou za čas, stejně jako u počítačů) a zavřít všechny nepotřebné aplikace, které by mohly bojovat o stejné zdroje.

Typ telefonu a vestavěné aplikace

Jak bylo napsáno výše, váš chytrý telefon má v sobě zabudováno několik předinstalovaných aplikací od výrobce telefonu. V mnoha případech není na vašem přístroji naistalován čistý Android, ale Android s mnoha vylepšeními. Především telefony HUAWEI (s EMUI), SAMSUNG, XIAOMI (s MyUI) mají v sobě vlastní grafická vylepšení a mnoho předinstalovaných aplikací, které mohou způsobit závadu ostatních aplikací. Dále, většina těchto značek má správce paměti, který běží na pozadí a když je potřeba více systémových zdrojů (např. když probíhá hovor) tito správci potlačí či vypnou všechny ostatní aplikace aby se uvolnila paměť CPU.

Tento problém se může vyřešit tímto způsobem. Zkontrolujte si nastavení telefonu: měli byste najít systém Whitelist (seznam chráněných aplikací), kde můžete přidat kteroukoliv aplikaci u které nechcete, aby se jí dotklo čištění systému. Přidejte tam naši aplikaci. Většinou to naleznete pod (záleží na typu telefonu):

  1. Nastavení (šedé tlačítko) » Ochrana aplikace;
  2. Nastavení » Chráněné aplikace;
  3. Správce zařízení » Nastavení » Chráněné aplikace

Pokud by stále přetrvávaly problémy, obraťte se na nás prosím na [email protected]

Může Nevolejte.cz blokovat správci paměti a nebo antivirový program?

Ano může. Na každém chytrém telefonu běží více aplikací ve stejný čas, některé nainstalované vámi, některé nainstalované výrobcem vašeho telefonu (tyto aplikace mají více systémových oprávnění také s právem odsunout či vypnout ostatní aplikace). Instalované ochranné aplikace jako čističe a správci paměti, antivirové aplikace, správce baterie a ostatní ochranné aplikace můžou mít oprávnění vypnout nebo potlačit ostatní aplikace způsobující jejich závadu v kritickém čase. Většina z nich mají něco podobného se systémem Whitelist.

Když používáte tyto aplikace (většina Huawei, Honor a Samsung telefonů mají v sobě zabudovány tyto funkce, můžete je najít většinou s ikonou koštěte), prosíme, zkontrolujte jejich nastavení a pokuste se najít Whitelist/seznam chráněných aplikací a naší aplikaci.

Níže je seznam nejčastěji používaných aplikací patřících do této skupiny a cesta, kde najít jejich Whitelist:

Název aplikace Umístění Whitelist funkce
360 Security / Lite Settings » Boost Safe List » Add
Avast Cleanup & Boost Cleaning » Memory boost » vyberte aplikaci Nevolejte.cz » Boost now
Clean Master Phone Boost Settings » Ignore List » Task »; Add “+”
CM Security Lite – Antivirus Settings » Ignore List
Clean Master Lite (Boost) Settings » Ignore List » Task » Add “+” » Add
CM Security AppLock Antivirus Sandwich » Settings » Ignore List
DU Speed Booster & Cleaner Phone Boost » dlouho přidrž prst na aplikaci » Add to ignore list
Malwarebytes Anti-Malware Scanner » Whitelist (vedle Scanner Settings)

Pokud by stále přetrvávaly problémy, obraťte se na nás prosím na [email protected]

Proč Nevolejte.cz neblokuje čísla, které máte uložené v kontaktech?

Někdy je prostě potřeba, aby se Vám číslo, které je na naší černé listině dovolalo. Proto jsme přidali do naší aplikace „pojistku“, která umožňuje dovolat se plošně blokovanému číslu na Váš telefon, pokud blokované číslo máte uloženo ve svých kontaktech. Může se například jednat o Vašeho makléře, se kterým jste spokojení, avšak ostatní uživatelé ho hodnotí negativně.